حاشیه بر سر قیمت های بورس کالا
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، حاشیه ها بر سر تعیین قیمت محصولات فولادی در بورس کالا ادامه دارد. بر اساس آنچه که هفته گذشته رخ داد، شاهد آن بودیم که وزیر صنعت در حال حاضر علاقه ای به تغییر جهت قیمتی در بورس کالا ندارد و بر ادامه مسیر فعلی پافشاری می کند.

طی دو هفته گذشته، فعالان صنایع فلزی و غیر فلزی که در بازار معامله انجام می دهند، بر عبور از مسیر کنونی تأکید داشتند زیرا موجب ایجاد ناهماهنگی در بازار شده است. تنها دو گروه از این وضعیت راضی به نظر می رسند؛ یکی دلالان و دیگری فعالان صنایع پایین دست که توانسته اند محصول مورد نیاز خود را تأمین کنند! البته این موضوع نیز مشهود است که فعالان پایین دستی نیز نیاز خود را از بازار آزاد تأمین می کنند  و واقعیت آن است که این دسته از فعالان که مواد اولیه را با قیمت مناسب از بازار خریداری می کنند، محصول خود را با قیمت های نجومی به فروش می رسانند. این موضوعات نشان می دهد که سیاست قیمتی که وزیر صنعت در نظر گرفته برای مصرف کنندگان منفعتی در پیش ندارد. با این وجود، وزارت صنعت معتقد است که باید این روش ادامه داشته باشد و منطق آن نیز پایین نگه داشتن دستوری قیمت فولاد در بازار است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، نرخ ارز توافقی در بازار ثانویه را علت بروز مشکلات قیمتی کالاها دانست. وی در ادامه افزود: تفاوت موجود در قیمت ترجیحی دولت با قیمت مصرف کننده نهایی که با توجه به نرخ ارز در بازار ثانویه تعیین می شود، رانت اقتصادی بشمار می رود و به جز متضرر شدن آحاد مردم و واحدهای تولیدی، سودی در پی نخواهد داشت.

مدیر عامل بورس کالا در رابطه با حاشیه های پیش آمده بیان کرد: از پیشنهادهایی که موجب ایجاد شفافیت در اقتصاد کشور شود، استقبال خواهیم کرد.

شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت فولاد تندبر، قیمت فولاد سمانته، فولاد قالب پلاستیک و دیگر محصولات با کارشناسان ما با شماره ۶۳۵۱۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: